کوله پشتی کوهنوردی

ساخت وبلاگ
اصل بر این میباشد که گزینش هر نوع شیوه برای عبور از رودخانه بایستی همپا با جرأت و جسارت باشد. لغزش پا اصلی ترین خطر هنگام عبور از رودخانه میباشد و در صورتی‌که فرد هنگام گذر از رودخانه به پشت بیفتد در حالیکه پایش فی مابین دوقطعه سنگ گران قدر گیر کرد‌ه باشد. کوله پشتی کوهنوردی فشار و جریان آب قادر است رمز او‌را به تحت آب فرو برده و در به عبارتی جا نگه داشته و او‌را خفه نماید. کوهستان مارکت هنگام تکان بایستی پاها روبه جریان بالای مسیر آب قرار گیرد و بایستی با تمرکز و اعتقاد گام‌ها را در مکان سفت قرار بخشید. در حالتی که فرد در امتداد جریان آب بلغزد مطمئن‌ترین طریق شناوری در آب آن میباشد که پاهای خویش را در امتداد جریان آب و صعودی قرار داده تا بتواند تن را مراقبت و از غلتیدن در آب پرهیز نماید. در ضمنً در همین مجال دیگر اعضای مجموعه نیز می بایست با گاز به زیر دست رودخانه رفته تا بتوانند به وی یاری نمایند. یک کدام از مطلوب‌ترین طرز‌ها، ارائه چوب‌دست کوهنوردی یا این که چوب‌دست بلند به فرد شناور در آب میباشد تا وی بتواند آن را آسوده‌خیس بگیرد. این شیوه شانس نجات اورا زیاد می‌نماید.
 
عبور فرد صرفا از رودخانه
 
هنگامی پیش میاید که فرد ناچار میباشد به تنهایی از رودخانه عبور نماید، در این‌حالت فقط شانس وی استعمال از چوب‌دست‌ها برای پناه و عبوری مطمئن میباشد. (دو چوب‌دست کوهنوردی یا این که یک یا این که دو چوب بلند و سفت) هنگامی که بر چوب‌دست‌ها توکل میکنید، بایستی رو به جریان بالا دست آب باشید و در هر مجال صرفا یک نقطه از چهار نقطه توکل‌گاه خویش را تکان دهید. نظیر به عبارتی مهم که در سنگ‌نوردی نیز رعایت میگردد. یک پا را در جهت جنبش رودخانه یا این که تحت‌خیس از پای دیگر قرار دهید. مشابه جنبش خرچنگ در پایین آب یعنی پاره ای مورب و یه خرده بی واسطه به جلو، درضمنً وضعیت تن می بایست یه خرده نیم‌چهره یا این که مورب در مقابل نیروی جریان آب باشد و با این کار می‌اقتدار فشار جریان آب بر سطح تن را تا حد ممکن کاهش بخشید. هنگام جنبش، پا می بایست حدوداً‌ به صورت کشیدن بر زمین باشد، مشابه به کاوش برای یافتن محلی عالی و مطلوب برای قرار دادن پا، اما امتیاز فقط عبور کردن در آن میباشد که شخص برای عبور بقیه افراد و نگهداری از آن ها انرژی از دست نمی‌دهد البته در مقابل، قابلیت هواخواهی از سوی دیگر افراد هم برای وی نیست
 
 
 
عبور گروهی از رودخانه
 
هنگام عبور یک سری نفر از رودخانه اعضای مجموعه بایستی روشی را درنظر گیرند که یاور با پناه متقابل باشد. در هر هم اکنون هرچه تعداد بیشتری در یک مجال در آب قرار گیرند قابلیت پشتیبانی اشخاص از یکدیگر نیز بیشتر خواهد بود. هنگام عبور گروهی از آب تا آنجا که ممکن میباشد خلال آنکه در یک خط جنبش میکنید، نسبت به جریان آب، سطح عکس العمل کوچکی ساخت‌و‌ساز نمایید. درین طریق فرد راهنما یا این که جلودار بوسیلة نفرات پشت‌رمز جانبداری میگردد و این فعالیت تسلسل‌وار تا انتهای مجموعه ادامه مییابد. نفر پشت‌راز می بایست دست‌های خویش را بر کتف یا این که باسن نفر جلویی قرار داده و با فشردن به تحت حالت اورا در آب بیشتر ثبت نماید. این کار قابلیت و امکان لغزش در امتداد جریان آب را نادر می‌نماید. چرخش‌های خرد آب که بوسیلة نفر جلویی تولید میشود نشان کاهش فشار آب بر اعضای پشت راز میباشد
کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 87 تاريخ : سه شنبه 8 شهريور 1401 ساعت: 14:17

پیشنهاد ما برای پوشش مطلوب در بهار ، گزینش پوشش لایه ای ( دست‌کم ۳ لایه ) است. لایه ی اول ، لایه میانی و لایه ی بیرونی. کوله پشتی کوهنوردی لایه اول : نیازی به خرقه های پایین بلند وجود ندارد ولی تلاش نمائید یک جفت ساق پوش و یک خرقه ذیل ریلکس داتشه باشید. کوهستان مارکت در صورتی‌که شم میکنید نیازی به پوشیدن ساق پوش ندارید و از منطقه پاها ، حس سوزوسرما نمیکنید ، می‌توانید از پوشیدن آنها صرف لحاظ نمائید.
لایه میانی : یک پیراهن ویا تی شرت که رطوبت را به خیر جذب می نماید و یک شلوار نایلونی ضد آب. همت نمائید یک سویشرت و یا این که هودی پشمی نیز در کوله پشتی خویش در شکل کاهش شدید دما با خویش داشته باشید .
لایه بیرونی : یک کاپشن ضدآب و یک شلوار بارانی اضافه در کوله پشتی خویش داشته باشید .
امکانات یدکی با خویش داشته باشید !
 
در صورتی‌که سرمایی می باشید ، به طبع پیش از صعودتان یک دستکش و کلاه پشمی نیز به لیست پوشش های خویش اضافه نمائید و زمانیکه که در مسیر توقف نموده اید و بدنتان تحرکی ندارد ، کلاه و دستکش های پشمی را به بدن فرمایید. همینطور برای گرم ماندن بالاتنه خویش ، سراغ یک جلیقه کلفت بروید و هر هنگامی شم گرما کردید به راحتی آن را در آورید.
 
پوشش های ضدآب برای تن ، کوله پشتی و وسایل الکتریکی خویش را فراموش نکنید. به محض اینکه اولی قطره باران را روی پوست خویش شم کردید، سریعا جایی توقف فرمائید و پوشش های ضد آب را رو کوله پشتی و بدنتان بکشید. کلاه خویش را نیز فراموش نکنید.
 
اصول ایمنی برای کوهنوردی در بهار :
 
اکثر مواقع در صعودتان در بهار، شاهد آب شدن برف های فصل زمستان و ریزش باران خواهید بود. این به‌این معناست که پاهای شما اکثرا تر خواهد بود و در مسیرتان شاهد گل و لای و لجن زار ، ریزش کوه ، فرسودگی سنگ ها ، سطح لیز جاده و برخی صعب العبور بودن بعضا از آن خواهید بود .
 
برای دوری از تر شدن پاهایتان، سراغ کفش و بوت های ضد آبی‌رنگ بروید که تا ساق پا بالا میایند. همینطور گترهای کوهنوردی، از شلوار و کفش های شما در قبال گل و لای و برف ها دفاع می نمایند. ( در مواجه با گل و لای ، عملکرد نمایید از به دور زدن آن دوری فرمائید و با بوت های خویش به طور بدون واسطه از روی آن رد گردید. با به دور زدن و رد شدن از کنار گل و لای ها ، وسعت آن را بسط می دهید ! )
 
زنجیر کفش های کوهنوردی را فراموش نکنید و در شکل نیاز مسلما آن‌ها را به بوت های خویش متصل فرمائید. در شرایطی که قصد ترفیع به مناطقی دارید که حشرات متعددی در آن نقطه بومی می باشید ، مطلقا یک قوطی حشره کش نیز با خویش بیاورید. همینطور به انگیزه وزن ناچیز پشه سد ها ، به طبع یکی‌از آنان‌را در کوله پشتی خویش داشته باشید تا در صورتیکه قصد خوابیدن در طبعیت گشوده را داشتید ، سوای آزاد و اذیت حشرات این شغل را اعمال دهید.
کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 92 تاريخ : دوشنبه 7 شهريور 1401 ساعت: 18:12

معمولا طنابهای سایز شخص برای سنگنوردی و سایز زوج برای یخنوردی بكار میروند . بر خالف طناب های بی آلایش و پالستیكی که الیاف آن بصورت مارپیچی به دور هم غامض و در فیض راه و روش آن‌ها مواج میباشد. کوله پشتی کوهنوردی طناب کوهنوردی از فن هایی برابر و سپید رنگ از کالا ابریشم تصنعی و مصنوعی و پریلون در باطن یک روکش محافظ رنگارنگ و بافتنی تشكیل شد‌ه‌است. کوهستان مارکت در شرکتهای متعدد سازنده طناب کوهنوردی ، رنگ و یا این که شكل بافت این روکش متعدد است . یک رینگ طناب ترفیع و فرود کوهنوردی معموال ۵۲ یا این که ۰۲ متر ارتفاع و ۵۲ تا ۵۵ میلیمتر قطر و هر متر آن دو تا سه هزار تومان بها دارااست !
 
در دو رمز طناب یک نوار چسب سپید رنگ وجود دارااست که خصوصیات طناب از قبیل قطر ، ارتفاع ، کاربرد ، مختصات فیزیكی و … با عالیمی معین و استاندارد درج شده میباشد . بعضا از مختصات فیزیكی که در طنابهای نو به چشم میخورد عبارتند از : ضد آب بودن ) اختصاصی ترفیع های زمستانی ، غارنوردی و یا این که دره نوردی ( ، مقاومت در قبال سایش به حاشیه های تیز و غالب ، مقاومت در قبال مواد شیمیایی و … . بطور مجموع طنابهای کوهنوردی به دو نوع استاتیک و دینامیک تقسیم بندی می‌شوند .
 
طناب دینامیک
این طناب خواص االستیكی ) قابلیت و امکان کشش ( باالیی دارا‌هستند و همین خصوصیت سبب گردیده که کاربرد عمده آن در حمایتهای ترفیع وحمایت در هنگام فرود باشد و عملگرد ان به‌این شکل میباشد که در هنگام سقوط شخص ترفیع کننده بدلیل خواص االستیكی در زیر ترین نقطه سقوط ، فشار را تقسیم کرده واز آمدن ضربه ناگهانی به کمر سقوط کننده خودداری می نماید .
 
طناب استاتیک
این نوع طناب اصال خواص االستیكی ندارد واین خصوصیت سبب گردیده که طناب قابل قبولی جهت شغل های نجات از قبیل باال کشیدن ، فرودهای تک نفره و حتی دو نفره ) طناب ۵۵ ) وکارهای دیگر از قبیل صعودهای همگانی باطن غارها و حمل توشه باشد.
 
اقتدار تحمل فشار و همینطور ضریب کشش طناب در قطرها و مدلهای متعدد مختلف میباشد به همین برهان موسسه ها سازنده ، هم پا طناب ، ویژگی ها فنی آن را هم ارائه می کنند
 
۱ – طناب دینامیک : بدلیل برابر بودن فن های داخلی و کالا آن موقعیت ارتجاعی دارااست و هنگام سقوط کوهنورد پاره ای ارتقا ارتفاع میابد که در فیض سبب ساز کاهش ترازو ضربه وارده به کوهنورد می شود. کاربرد مهم آن در جایی میباشد که احتمال سقوط وجود داشته باشد ، مانند سنگنوردی و یخنوردی.
 
۲ – طناب استاتیک : فن های داخلی آن یه خرده وضعیت بافت مارپیچی داشته و فاقد شرایط ارتجاعی بوده و کاربرد آن بیشتر در جایی میباشد که بر روی طناب ترفیع و فرود جاری ساختن میگیرد. مانند غارنوردی و ترفیع زمستانی هیمالیایی
 
۳ – تحمل شوك : شوك ناشی از وزنه ای با عدد معین گردیده در جدول فوق ( از طول یک متر
 
۴ – تحمل وزن : تحمل وزنی ) با عدد مشخص و معلوم گردیده در جدول فوق ( در طی طناب سوای هیچ سقوط و شوکی .
 
۵ – طناب انفرادی : طناب فردی که هر کوهنورد در هر فن ای بایستی در کوله خویش داشته باشد . قطر این طناب میان ۰ تا ۹ میلیمتر و ارتفاع آن در میان ۰ تا ۰ متر میباشد . این طناب در مواقع متعدد کاربردهای فراوانی دارااست ؛ مثلا : تصحیح کردن صندلی اظطراری فرود و ترفیع ، حمل آسیب دیده و … .
 
۶ – تیرول : طنابی که در بین دو نقطه مرتفع ) دو سوی یک دره و یا این که رودخانه ( بصورت افقی و یا این که شیب دار بسته گردیده و جهت حمل و جابجایی توشه و یا این که اشخاص از آن به کار گیری می‌شود .
کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 69 تاريخ : يکشنبه 6 شهريور 1401 ساعت: 13:43

شاید انگشتان مشقت بار‏ترین بخش تن برای گرم‏کردن باشند، به این دلیل‌که در وضعیت دشوار و سرد، خون آﻧﻬا به نصیب‏های دیگر تن ارسال می‏گردد. کوله پشتی کوهنوردی متأسفانه این تغییر‌و تحول مسیر جریان خون منجر نقص‌ در کارهایی که اجرا آﻧﻬا از روش انگشتان شکل می‏گیرند مثل کشیدن زیپ یا این که گره زدن می‏خواهد شد که به نوبه خویش می‏تواند سبب کندی جنبش مجموعه در زمانی که احتیاج با‌گاز بیشتر برای پیداکردن پناهگاه دارا‌هستند. کوهستان مارکت برای پیداکردن دستکش یا این که دستکش دوانگشتی مطلوب برای خویش می بایست تجارب بدست آورد و شایسته ترین آﻧﻬا را تعیین کرد. برای تصمیم دریافت کردن دراین مورد می بایست توافقی از ضریب‏های گرمایی و خوش‏دستی دستکش را به اکانت آورد. بطور کلی حجیم بودن دستکش در معنای گرم بودن آن و کاهش خوش‏دستی میباشد.
 
هرچقدر ترفیع فنی‏خیس میگردد، زمینه سازش این دو ضریب هم پر رنگ می‌گردد. سیستم پوشیدن لایه ای را درخصوص دستکش هم می قدرت بکار پیروزی. او‌لین لایه می‏تواند یک دستکش پنج انگشتی باشد و برای لایه مازاد از یک دستکش دو انگشتی بهره برد. دستکش‏های دو انگشتی گرم‏خیس از دستکش‏های بی آلایش میباشند، به دلیل آن که انگشتان در آﻧﻬا کنار هم قرار می‏گیرند و یکدیگر را گرم می‏نمایند. دستکش هم مانند خرقه‏های گرمایی، بایستی از الیافی تشکیل شده باشد که در شکل تر شدن، خواص گرمایی خویش را مراقبت نمایند.
 
دستکش‏های مطلوب معمولاً از محصول الیاف تصنعی و مصنوعی، پشم+الیاف تصنعی و یا این که پشم می‌باشند. روکش دستکش‏های شما می بایست انقدر بلند باشد که بتواند ١٠ تا ١۵ سانتی‏متر از آستین بادگیر و یا این که کاپشن شمارا بپوشاند و برای بسته‏شدن به دوردست دارنده بندهای چسبی باشد. به دستکش یا این که روکش دستکش خویش ریسمان ایمنی بدوزید و آن را به جامه خویش وصل فرمایید. با این عمل هنگام ترفیع از صخره‏ها و یا این که وقتی که بایستی دستکش های خویش را در بیاورید، ترسی از پائین افتادن آﻧﻬا نخواهید داشت. در مدتی که در کمپ میباشید، استعمال از دستکش‏های استرچ و یا این که دستکش‏هایی که در نصیب نوک انگشتان رخنه‌ میباشند، کارکردن دستها راحت‏خیس می‏نمایند و احتیاج به درآوردن بدون نقص آﻧﻬا در زمان شغل وجود ندارد. اعتنا داشته باشید که اکثر الیاف تصنعی بر تاثیر حرارت دیدن ذوب می‌شوند. هنگامی که در هوای سرد سنگنوردی می‌کنید و تصمیم به پوشاندن سرانگشتان خویش ندارید و میخواهید که انگشتان شما سنگ‏ها را لمس نمایند، یک دستکش سوای نوک انگشتان میتواند مطلوب فعالیت شما باشد.
 
برخی از کوهنوردان هم یکسری جفت دستکش استرچ با خویش دارا‌هستند و هر مجال که دستکش آﻧﻬا تر شد با جفتی دیگر عوض میکنند. از دستکشهای چرمی در هنگام کارکردن با طناب مثل فرود یا این که پناه کردن به کار گیری می‏گردد. با این دستکش‏ها می‏اقتدار طناب را عالی چسبید و در شکل ترمزکردن با طناب به هنگام سقوط، منجر داغ شدن طناب و سوختن آن نمی‏شوند. در شکل تر شدن امکان گرمایی ندارند و کم آب شدن آﻧﻬا هم به آهستگی شکل می‏گیرد.
کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 116 تاريخ : شنبه 5 شهريور 1401 ساعت: 20:38

مهم ترین خصوصیت این هارنسها داشتن نشیمنگاهی میباشد که جامه شما‌را در قبال سنگ و شاخه ها مراقبت میکند و در قبال  تسمه ها و سگگهای آن در قبال رطوبت و سایش مقاوم میباشد و فی مابین آنان هارنسهائی که دارنده حایل کمری پهن باشند بسیار ریلکس ترند و از محبوبیت خاصی بر خوردارند. کوله پشتی کوهنوردی پس هارنس را مدام در لیست اسباب دره نوردی خویش داشته باشید. کوهستان مارکت اسباب و امکانات دره نوردی که به کار گیری می گردد با وسایل سنگ‌نوردی و غارنوردی مشابهت متعددی دارا‌هستند و معیار هزینه‌ای که شما برای امکانات دره نوردی پرداخت می کنید به واحد سنجش جدیت شما در‌این ورزش بستگی داراست. در صورتیکه خویش را محصور به پیمایش‌های تابستانی در دره‌های کم آب نمایید، میتوانید با خرقه‌های دیرین و یک جفت کفش ارزان‌ارزش ورزشی این فعالیت را اجرا دهید.
 
اعتنا فرمایید، وقتی که وارد دره‌های زمان بر‌خیس و فنی‌خیس می شوید به به عبارتی نسبت هزینه‌های شما به‌شکل محسوس فراتر می‌رود. در دره‌های زمان بر و مشقت بار، عموماً امکانات ارزان سعی نداشته و شما بایستی برای تجهیز خویش هزینه بیشتری نمایید. به‌خصوص وقتی که قصد عبور از یک دره آبی رنگ را داشته باشید، به مورد‌های تخصصی مانند وت‌سوت و … مستلزم خواهید بود.
 
دری بگ 
 
دری بگ ها  کیف هائی می باشند که  از نفوذ آب در وسایل و پوشاک دره نوردان دوری میکنند و در حجمهای متنوعی وجود دارا هستند معمولا  برای دره وسعت ۳۰ تا ۴۰ لیتر به کارگیری می گردد .
 
مهم‌ترین نکته در به کارگیری از آنان تخلیه بی نقص هوای درون آن میباشد و درب آن پیش از قفل شدن بایستی دستکم سه تا تا بخورد.
 
هدلامپ
 
شما در یک دره بر ای شب مانی نیاز به هد چراغ دارید البته این نکته را در حیث داشته باشید که ضمن این ممکن میباشد به هر دلیلی در هنگام پیمایش به شب عکس العمل فرمائید پس مهترین نکته برای هد چراغ درلیست اسباب دره نوردی ضد آب بودن آن میباشد .
کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 88 تاريخ : پنجشنبه 3 شهريور 1401 ساعت: 12:38

دستکش‌های بی انگشت به طور رسمیً انگشتان شما‌را تبدیل به یک مشت عضواضافی بلااستفاده می‌نماید و در سود کارهایی مثل به کارگیری از چکش و یا این که بستن و مفتوح کردن کیسه‌ی خواب تبدیل به یک کابوس می گردد. کوله پشتی کوهنوردی صرفا اتفاقی که می تواند منرا وادار به به کارگیری از اینگونه دستکش‌هایی بکند، این میباشد که سوز‌و‌سرما به حدی شدید گردد که بخواهم انگشتانم را به هم بچسبانم تا گرمایشان را با یکدیگر سهم دار شوند. کوهستان مارکت البته پیش از پوشیدن دستکش، مجموع کارهایی که به انگشت نیاز دارا هستند را ایفا میدهم.
گاهی وقت‌ها میتوانید از دوستتان یاری بخواهید و اندکی آن‌گاه لطفش را جبران فرمایید.
همینطور، گاهی وقت‌ها میتوانید این دستکش‌ها را باطن کیسه‌ی خواب بپوشید؛ به این دلیل‌که گرمای دست میتواند گرما و ادب تن را ارتقا داده و به خوابِ شما یاری دهد.
و در پایان می بایست بیان‌کنم که امنیت دستکش‌های بی انگشت قابل تحسین میباشد و به خیال قرار به دست آوردن در معرض آب‌وهوا، هیچ مشکلی برایشان ساخت نمی شود.
 
نوشته‌ی‌علمی پیشنهادی : لیســــت بی نقص امکانات کـوهنوردی و کمپینگ
 
شایسته ترین نوع دستکش برای هوای آفتابی
هیچ‌وقت باورم نمی شد که برای گشت و گذار در کوه‌های آفتابی نیاز به وسایل محافظتی داشته باشم.
 
البته از زمانی که به خیال ظواهر شدن دانه‌های رنگی روی پوست شکل و دستم ناچار شدم کار لایه‌برداری را اعمال دهم، دیگر هیچ شکی برایم باقی نمانده.
 
حال، هر توشه که می خواهم در حالت مشابهی به گردش بروم، از دستکش‌های نیم پنجه‌ی محافظتی به کارگیری میکنم.
 
آیا تا به اکنون پیش آمده که کرم ضد آفتاب از صورتتان منزه خواهد شد؟
 
آیا در شکل بروز این واقعه، گشوده هم از آن استعمال میکنید؟
 
چنددفعه؟
 
پس خوب میباشد در کنار دستکش‌های محافظتی از کرم‌های ضد آفتاب اختصاصی کوهنوردی استعمال نمائید، به دلیل آنکه آفتاب‌های این بخش ها به جهت وضعیت جغرافیایی قادر است پوست شمارا به شدت بسوزاند.
کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 2 شهريور 1401 ساعت: 16:17

بصورت کلی استعمال از پماد‌های ضد حشرات و کرم‌های ضد آفتاب برای خردسال ها پایین ۶ ماه پیشنهاد نمیشود و شما میتوانید این فعالیت را با خرقه‌های آستین بلند یا این که چیز‌های دیگر اعمال دهید. کوله پشتی کوهنوردی از نکات نام برده در پایین نیز میتوانید استعمال نمایید ولی مدام در شکل بروز هرگونه نگرانی به طبع با کارشناس اطفال طفل خویش سخن فرمایید: تلاش فرمایید پوست کودکتان بصورت خیلی محصور در معرض هوای آزاد قرار بگیرد. کوهستان مارکت راس در دست گرفتن و پیشگیری از بیماری‌ها میگوید از پماد‌های ضد حشرات برای نوزادان کمتر از ۲ ماه به کارگیری نکنید و این در حالی میباشد که کارگروه دور و اطراف زیست به کارگیری از این پماد‌ها را برای نوزادان تحت ۶ ماه ممنوع نموده است. در صورتی میخواهید نوباوه شما از اسیب حشرات دور باشد خوب میباشد از خرقه‌های آستین بلند و شلوار‌های بلند و حتی جوراب برایش استعمال فرمایید. همینطور می توانید برای دفع حشرات از پشه بندها و گونه های توری‌ها استعمال فرمایید.
محل سایه‌دار پیدا فرمائید: سازمان (FDA) سفارش می‌نماید که برای به کارگیری از کرم ضد آفتاب برای نوزادان تحت ۶ ماه به طبع به دکتر کارشناس رجوع کنید. اولی راه حل شما در مقابل تابش آفتاب این میباشد که تا جایی که میتوانید بچه خویش را از آن بدور فرمایید. مسلما در‌پی اردوگاهی باشید که سایه داشته باشد. همینطور می توانید خرقه‌هایی برای طفل‌تان گزینش نمائید که آنها‌را از تابش آفتاب نگهداری می‌نماید. فقط هنگامی‌که مورد نیاز باشد از کرم ضد آفتاب استعمال فرمائید و مطلقا پیش از استعمال با دکتر معالج دارای تخصص اطفال مشورت کردن کرده و مقدار پاره ای از کرم را روی پوست نوزاد آزمون فرمائید تا مطمئن گردید که حساسیتی ندارد. کرم ضد آفتاب را برای کودک ها از سن ۶ ماهگی می‌توانید آغاز فرمایید. ولی این بدان معنا وجود ندارد که نمی توانید در مواقع خاص برای نوپا ذیل ۶ ماه از ضد آفتاب به کارگیری نمایید. در شکل قرار دریافت کردن در معرض آفتاب برای نوزاد پایین ۶ ماه نیز میتوانید از ضد آفتاب فایده ببرید البته اعتنا داشته باشید که صرفا در مناطقی از شکل که احتمال سوختگی داراست؛ مانند سیرتکامل ها و بینی. همینطور مراقب مالیدن دیده نوزاد باشید که کرم را به درون چشمش مبارزه.
شاخص مراقبت در قبال آفتاب یا این که SPF این کرم ها می بایست دستکم ۱۵ باشد. در واقع اکثر وقت ها کرم های ضدآفتاب خردسالان دارنده SPF 15 میباشند و کمتر مشاهده می شود که از معیار بالاتری از SPF در‌این کرم ها استعمال شود. در واقعیت به کارگیری از کرم های با SPF فراتر ابدا ضرورتی ندارد و امداد بیشتری به دفاع از پوست بچه نمی نماید.
برای به کار گیری از کرم ضد آفتاب برای نوپا خوب میباشد آغاز یه خرده از کرم را روی پوست بچه آزمایش نمایید تا از عدم آلرژی تن وی نسبت به مواد تولیدکننده کرم اعتقاد و باور نتایج فرمایید. برای این عمل کرم را روی پوست شکل نزنید و از حوزه‌ ای مانند بازوی بچه امداد بگیرید.
ترازو به کارگیری از کرم ضد آفتاب حدود ۲ میلی گرم در سانتی متر مربع میباشد. در واقع این معیار بایستی به نحوی باشد که لایه نسبتا ضخیمی از کرم روی پوست را بپوشاند تا بتواند مانند عایق شغل نماید.
خلال شکل نوباوه نباید بخش های پررنگ و در معرض خطر آفتاب سوختگی فراموش شوند. نواحی مانند روی کتف ها، پشت گردن، گوش ها و پشت دست ها.
کرم های ضدآفتاب بایستی از ۲ تا ۵ ساعت یکبار تمدید شوند. این مجال با دقت به فاکتورهای گوناگون در حالت های متعدد گوناگون میباشد. فاکتورهایی مانند ترازو کار و تعریق نوپا، ترازو شدت آفتاب، ناحیه ساحلی و استخر و…
کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 124 تاريخ : سه شنبه 1 شهريور 1401 ساعت: 15:58